Salı, Haziran 06, 2006

Mayali Sacörgüsü

Mayali Sacörgüsü.. Peynirim bu tipik alman mayali ekmegini-kekini cok sever. Ben de ara ara firindan özellikle onun icin alirim. Peynirin bir arkadasinin anneside " kizin bu hamur isini cok seviyor" "al sana tarifi" diyince ve ben de acaba ne denesem? diye düsünürken aklima geldi. Hem Peynirim cok sevinecek hemde güzel bir tarifi denemis olacagim.

Malzemeler:
  • 500 gr un
  • 20 gr maya
  • 250 ml ( 1 su bardagi) süt (ilik olsun)
  • 80-100 gr oda sicakliginda tereyagi yada margarin
  • 80 gr seker
  • 1-2 yumurta ( ben 1 kullandim)
  • 1 tutam tuz
  • istege bagli: icine komak icin kuru üzüm, limon kabugu rendesi

Yapilisi:

  • Bütün malzemeyi bir karistirici mikser ile karistiralim. Ben bir müddet sonra hemen elimle müdahale ettim. Cünkü hamur mikserin tepesine cikmaya baslamisti. Sonucta güzel ve kabundan cözülen bir hamur elde ettim.
  • Simdi hamurumuzun üzerine bir strec gecirelim. Temiz bir bez örterek sicak bir ortamda kendi büyüklügünün iki kati olana kadar mayalanmasini bekleyelim.

  • iste böyle güzelce kabariyor hamurumuz. Simdi bu hamuru birkez daha yoguruyoruz, ben tam bu sirada hamurun icine bir avuc kuru sari üzüm attim.

Hamuru simdi üc esit parcaya ayirip sacörgüsü modeli vererek, öreriz.

  • Bu sekilde ördükten sonra üzerine bir yumurtanin sarisini sürüp, badem yapraklari ile süsleriz. Simdide örgüyü bir kez daha kabarmasi icin bekletiriz. Yada isitilmis firini kapatin sicaginda 5 dakika bekletin. O sekildede kabartabiliyoruz. Benim vaktim vardi yaklasik 30 dakika disarda beklettim. Yine epeyce kabardi ve 180 derecede 40 dakika kadar pisiririz. Soguyunca dilimleyip servis ederiz, kahvaltida ekmek olarak kullanabilirsiniz.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa