Çarşamba, Mayıs 10, 2006

Elmali Kek

Elmalariniz mi cok? Ya da elmalarin suyu kacmaya basladi? Olsun, benim gibi yapin..
Hemen su tarifi hazirlayin, elmali kekiniz kisa bir sürede hazir. Ve emin olun tadanlar mutlu olacak....


Malzemeler:

kisa bir not: (ben zaman zaman hamur malzemesinin yarisini kullaniyorum. Kekini daha ince sevenler bunu deneyebilir, ama tam hamur malzemesi ile de ayni lezzetli sonuc elde ediliyor. Ben bu keki yaparken hamur malzemesinin yarisini kullandim)


Hamuru icin:

  • 5 yumurta
  • 250 gr oda sicakliginda margarin
  • 3 paket vanilya sekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarim caybardagindan biraz fazlaca su
  • 350 gr seker
  • 150 gr nisasta
  • 300 gr un


    Üzeri icin:
  • 3- 4 adet elma
  • bir tatli kasigi tarcin
  • 3 corba kasigi seker
  • üzerine serpmek icin birazcik pudra sekeri


    Hazirlanisi:


    1. Karistirma kabina yumurtalari kirin, sekeri, margarini ekleyin. Mikserle karistirmaya baslayin. Simdi diger malzemeleri de eklemeye devam edin. Yalniz ben un ile kabartma tozunu bu karisimin üzerine hep eleyerek ekliyorum. Bu kek karisimini margarin ile yagladiginiz bir yuvarlak borcam kabina bosaltin.

    2.Simdi elmalarinizin kabuklarini soyun ve bir kaba ince ince dilimleyin. Elmalarin üzerine tarcini ve sekeri serpin, biraz karistirin. Elmalari tercihe göre küp küp de dograyabilirsiniz. Elmalari kek hamurunun üzerine siralayin.


    3.Resimdeki gibi bütün elmalari siraladiktan sonra
    önceden isitilmis 180 derecedeki firinda yaklasik 20 dakika ( bazi firinlarda 25 dakika ) kadar pisirin. Cikardiktan sonra biraz soguyunca servis yaparken üzerine pudra sekeri serpin.



  • Anasayfaya dön

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa